webshop1

vásárlás külföldről, webáruházból. veszélyek, tippek

Mire figyeljünk fotóeszköz vásárlásakor?

Elsőre egyszerű kérdésnek tűnik: “onnan kell vásárolni ahol olcsóbb, úgyis kihozza a futár”.

Sajnos ez nem ilyen egyszerű. Elsősorban azért, mert ha nem hivatalos viszonteladótól vesszüed a fényképezőgéped, nem lesz rá hivatalos magyarországi garancia. Na bumm mondhatnánk. De ha meghibásodik, vagy kalibráltatni szeretnéd, a Camera kft-ben fogod verni az asztalt, hogy márpedig garanciális, csinálják meg azonnal. (Nem az). Egy meghibásodás esetén, sokszor bottal ütheted az azóta már megszűnt kereskedő nyomát. Ezzel párhuzamos probléma, hogy bár van garancia, de az nem hivatalos garancia, hanem a kereskedő által vállalt garancia. (ő dönti el, hogyan és kivel javíttatja a fotóeszközödet) A hirdetésekben a “2 év garancia”  alatt a kereskedő nem tesz különbséget a hivatalos gyártói, és a saját maga által vállalt garancia között. És ami a lényeg, és nagyon kevesen tudják: MAGYARORSZÁGON EGY HIVATALOS CANON, SIGMA, TAMRON, PENTAX, MÁRKASZERVIZ VAN. Hogy ez mit jelent? Ez nem olyan, mint egy autószerelő-műhely, hogy minden alkatrészt és leírást, eszközt be lehet szerezni bárkinek márkától függetlenül. Ha elromlik pl. egy objektíved, csak a szakszerviz rendelhet Új alkatrészt a javításhoz, nekik van megfelelő eszközeik a javításhoz, és műszerek a javítás utáni kalibráláshoz. Minden más csak sufnituning.

Néhány konkrét példa:

“Ödön” rendelt egy drága Canon szettet egy webáruházból, és kifizette annak árát. Nem sokra rá érkezett a levél a vámhivataltól, hogy fizessen be még több százezer forintot mert Únión kívülről érkezett, a csomag. Ráadásul több hónapos procedúra vette kezdetét.

“Géza” megvett egy objektívet egy ismert webáruházból, és az egy éven belül meghibásodott. Mivel munkaeszköz, megkérdezte a webáruházat, hol javíttatják meg garanciálisan. Erre a válasz “nem tudjuk” volt. A kérdésre, hogy megtérítik-e a márkaszerviz által a javításról kiállított számlát a válasz NEM volt. Géza a saját érdekében önköltéségén kellett hogy javíttassa az optikáját a márkaszervizben, miközben “garanciális” volt az ismert webáruházban.

Hogyan ismerhető fel, hogy nem hivatalos helyen vásároltunk?

  • nincs magyar nyelvű leírás  a készülékhez
  • nincs magyar nyelv a készülékben
  • nincs lepecsételve, kitöltve a mellékelt gyártói garanciajegy
  • csak saját gyártású garancialevelet adnak a készülék mellé
  • külföldi garanciajegy van a termékhez

Egy kis segítség a vásárláshoz:

http://www.canon.hu/where_to_buy/for_work/

TwitterShare

Vélemény, hozzászólás?